De switch naar soepel, pijnvrij en gezond bewegen

Massages en beweging
tijdens en na de zwangerschap

Op MAAT

 

 Moov-up mama’s wil mama’s soepel, pijnvrij en gezond laten bewegen. Heb je graag massages of ben je liever iets actiever? Beide kunnen, combinaties zijn ook mogelijk.

Massage tijdens of na de zwangerschap

Zwangerschapsmassage

Tijdens en na de zwangerschap kan je vaak last hebben van kwaaltjes zoals vocht ophouden, rugklachten, vermoeidheid,… Een zwangerschaps- of postpartum massage bied je lichaam extra rust en ontspanning, verhelpt op deze manier een deel van je klachten. En vooral even “me-time”! 

 

Door ons speciaal zwangerschapskussen kunnen jullie ook genieten van een échte rugmasse, dit doordat je in het ergonomische kussen op je buik kan gaan liggen. Het ondersteunt je lichaam op de juiste plekken en ligt enorm comfortabel. 

 

Een zwangerschapsmassage kan vanaf het 2e trimister tot de dag van de bevalling. Extra zalig rond de periode van 36 tot 38 weken zwangerschap! Voor een postpartum massage kan je komen genieten vanaf 5 weken na de bevalling (en tot laaaang daarna). 

 

Beide massages kunnen bij Bébé Collette of thuis ingepland worden. We voorzien tijd genoeg in de planning om helemaal tot rust te komen. Na de massage is er mogelijkheid om te douchen zodat je olie-vrij & zen naar huis kan. Want zeg nu zelf .. die hoofdmassage doet teveel deugd om over te slaan! Zeep en shampoo staan helemaal klaar voor jou! Een zwangerschapsmassage bij Bébé Colette is een echte totaalbeleving van ca 2u! 

 

Zwangerschap / postpartum massage aan huis!

Aan huis passen we ons volledig aan, aan jou! Inboeken via een link is iets moeilijker door de verschillende afstanden en tijd die hiermee gepaard gaat. Bel / mail / sms / whatsapp / FB gerust om samen jouw zen-moment vast te leggen! 

 

De duur voor een massage aan huis is 60 minuten, de prijs hiervoor is €65 (regio Melsele – Beveren). 

Bij verdere verplaatsingen komt er een kleine km vergoeding bij. 

 

Sporten en bewegen tijdens 
& na de zwangerschap

Sport tijdens en na de zwangerschap

In beweging bijven, fit blijven is zeer belangrijk om verschillende redenen! Onderzoek toont aan dat beweging zorgt voor minder zwangerschapskwaaltjes zoals vermoeidheid, misselijkheid, pijnlijke borstel, bandenpijn, brandend maagzuur, slecht slapen,.. . 

 

Verder zal de conditie minder snel achteruit gaan en is er minder kans op zwangerschapsdiabetes. 

 

Ook voor de baby zijn de effecten van beweging en sport groot. Bewegende mama’s hebben een gezonde groei van de placenta. Er is een gezonde gewichtstoename en het bevordert de hersenontwikkeling van de baby. Op latere leeftijd zorgt een actieve zwangerschap voor actieve en sportieve kinderen. 

 

Nog een extra motivatie om te bewegen en sporten is de duurtijd van de bevalling. Fitte mama’s hebben een snellere ontsluiting en een kortere persfase. Bovendien is er minder kans op een keizersnede en nemen fitte mama’s minder snel een epidurale. 

 

Na de bevalling zijn fitte mama’s sneller herstelt. 

 

BLIJF OP DE HOOGTE

Ben je helemaal klaar voor om te ontspannen of bewegen? Registreer je via onderstaand formulier.